پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228493
ذوالفقاري: تمام پيش بيني هاي امنيتي مراسم تحليف به عمل آمده است
تاریخ انتشار : 1396/05/09 12:30:25
نمایش : 1719
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور با تاکيد بر اهميت مراسم تحليف رياست جمهوري، گفت: تمام پيش بيني هاي امنيتي، انتظامي و ترافيکي اين مراسم صورت گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور در پايان نشست مشترک معاونين سياسي امنيتي استانداري ها و معاونين هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان ها در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پيش بودن مراسم تحليف دوازدهمين دوره رياست جمهوري، خاطرنشان کرد: تمام پيش بيني هاي امنيتي، انتظامي و ترافيکي صورت گرفته و مسئوليت ها مشخص شده که مسئولين امنيت کلي مراسم بر عهده قرارگاه ثارالله تهران خواهد بود.

وي ادامه داد: وظايف بخش هاي مختلف مانند سپاه، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و پدافند هوايي مشخص شده و امروز بعد از ظهر هم يک شوراي امنيت فوق العاده را صرفا براي امنيت مراسم تحليف، تشکيل خواهيم داد.

ذوالفقاري گفت: در ايام مراسم تحليف با توجه به حجم زياد هيئت هاي حاضر در اين مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از حساس به حياتي تغيير داده ايم.

معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با اشاره به نقش موثر مردم در ايجاد امنيت، گفت: حضور مردم در برقراري امنيت همواره تاثير گذار بوده است و براي افزايش سطح مشارکت مردم، تصميم به ايجاد سازمان هايي مردم نهاد در اين زمينه داريم.

وي افزود: مهمترين حوزه اي که مردم مي توانند در تامين امنيت به ما کمک کنند، اطلاعات است که بسياري از توطئه ها تا کنون با همين اطلاعات مردمي خنثي شده اند.

ذوالفقاري در پاسخ به سوالي در خصوص بحث کوله برها، اظهار داشت: از حدود سال ٨٧ بحث ساماندهي کوله برها و مرزنشينان مطرح شد. در چهار استان کرمانشاه آذربايجان غربي، کردستان و سيستان و بلوچستان شرايط فعاليت کول برها به نوعي در فعاليت وزارت خانه هاي اقتصادي و گمرکات اشکال ايجاد کرد.

وي افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نيز نسبت به نوع فعاليت کوله بران معترض شدند که اين اعتراضات رفته رفته باعث شد از زمان دولت دهم با مصوبه هيئت وزيران فعاليت کوله برها محدود تر شود.

معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با اشاره به طرحي که اخيرا در هيئت دولت براي ساماندهي به کوله بران به تصويب رسيده است، گفت: مفاد اين طرح شامل ايجاد ١٥ معبر کوله بري است که از اين تعداد ٦ معبر در استان سيستان و بلوچستان و در استان هاي آذربايجان غربي، کرمانشاه و کردستان نيز هر کدام ٤ معبر وجود خواهد داشت که کالاهاي وارداتي نيز نوع مشخصي در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاري ادامه داد: در مجموع تا سقف ٩٠٠ ميليارد تومان معافيت براي مرزنشينان در طول يک سال در نظر گرفته شده است، همچنين کالاهاي در نظر گرفته شده نيز نبايد در تضاد با توليدات داخلي باشد.

معاون امنيتي انتظامي وزير کشور در پاسخ به سوالي در مورد اقدامات انجام شده براي مبارزه با اقدامات تروريستي، خاطرنشان کرد: از زمان حضور داعش در عراق با يک جريان تروريستي در جوار کشورمان مواجه بوده ايم. تلاش هاي زيادي براي ايجاد نا امني در کشور کردند که در طول اين ٣ سال بيش از ١٠٠ تيم تروريستي شناسايي و منهدم شد.

وي افزود: بعد از حوادث اخير تروريستي در تهران اقدامات زيادي در سپاه، وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي انجام شد که شامل دستگيري و انهدام تيم هاي تروريستي در کشور بود.

ذوالفقاري خاطرنشان کرد: حفاظت از اماکن و تاسيسات مهم کشور نيز مورد بازبيني قرار گرفت و طرح آن  پس از تصويب در شوراي امنيت کشور، به شوراي عالي امنيت ملي ارسال شده است که در آن طبقه بندي برخي از تاسيسات حياتي کشور مورد بازبيني قرار گرفته است.

معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با اشاره به انجام توافقات با کشورهاي همسايه در خصوص مقابله با گروه هاي تروريستي، گفت: هفته گذشته توافقات خوبي با ترکيه و عراق داشتيم. در بحث اربعين نيز هماهنگي هاي لازم را با هيئت عراقي در خصوص تامين امنيت زائران داشتيم.

وي افزود: امسال به دنبال اين هستيم که مرز خسروي را براي اعزام زائران فعال کنيم.

ذوالفقاري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر برنامه هاي وزارت کشور براي ساماندهي به وضعيت اتباع خارجي، اظهار داشت: يکي از راه هاي جلوگيري از ورود غيرقانوني اتباع خارجي به کشور کنترل و پايش مرزهاست که در مرز شرقي کشور زيرساخت هاي آن فراهم شده است و به دنبال آن هستيم تا با کمک ستاد کل نيروهاي مسلح و سپاه، مرزباني در آنجا مستقر شود.

وي افزود: هرچه مهاجران غير مجاز را ترد کنيم، به همان ميزان ورود غيرقانوني آنها را خواهيم داشت به طوري که در سال گذشته ٧٠٠ هزار ورود غيرقانوني را داشته ايم.

ذوالفقاري تاکيد کرد: به دنبال ايجاد تسهيلاتي براي ورود قانوني افراد به کشور مانند کاهش هزينه هاي ورود قانوني به کشور هستيم. از طرفي با همکاري وزارت کشور به دنبال برخورد با کارفرماياني هستيم که از اتباع غيرمجاز بعنوان نيروي کار استفاده مي کنند.ثبت مشخصات افراد غيرمجاز نيز حدود ٢ ماه است در خال اجرا مي باشد اما اين کار به منزله شناسايي حقوقي نيست.

وي افزود: قانون تشديد مجازات قاچاق انسان را داريم که در مرحله تصويب است و اميدواريم هرچه زودتر اجرايي شود چراکه مجازات هاي قبلي کارايي لازم را ندارد.

معاون امنيتي انتظامي وزير کشور در خصوص لزوم توجه به بحث مرزها، گفت: در بحث کنترل مرزها نيازمند اقدامات اساسي هستيم. در سالهاي گذشته تلاش شد نقاطي از مرزها که تحت کنترل نيستند به کنترل در بيايند.سطح اعتبارات تصويبي در سطح دولت رو به افزايش است.

وي ادامه داد: در سال جاري ١٨٨ ميليارد تومان براي مرزها تخصيص داده شده و طبق آخرين هماهنگي ها قرار بر اين شد ٣٠ ميليارد تومان از اعتبارات سال جاري را در روزهاي آينده تخصيص دهند و ٩٠ ميليارد تومان هم بر اساس اسناد خزانه براي توسعه طرح هاي تقويت مرز اختصاص يابد.

ذوالفقاري ادامه داد: تمام اقدامات خلاف قانون ايضايي حتي تحرکات جزئي که در مرزها داريم به صورت روزانه مستند و به وزارت خارجه منعکس خواهد شد. اين وزارت خانه نيز بر اساس روال خود عمل خواهد کرد.

وي  در پايان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرز پاکستان، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با اين کشور، قرار شد نيروهاي نظامي پاکستان در مرزشان مستقر شوند چراکه بيشترين ميزان ورود مواد مخدر، قاچاق انسان و تحرک گروهک هاي تروريستي در مرزهاي مشترک با پاکستان داريم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html